
cpermallorca 09/01/2026 - 19:20:09 | ![]() ![]() |
JOAN SERRA (PER MALLORCA) EXIGEIX ACCEPTAR EL NOU FINANÇAMENT: "MALLORCA NO ÉS UNA SUCURSAL DE MADRID"
El coordinador de la formació denuncia que el seguidisme de Prohens a l'estratègia de Feijóo condemna els serveis públics de l'illa.
Serra posa com a exemple els alumnes de l'Aina Moll "congelats" a les aules i el col·lapse sanitari a Son Espases.
El coordinador de Per Mallorca, Joan Serra, ha estat contundent avui en valorar la proposta del Ministeri d’Hisenda d’augmentar la cessió de l'IRPF i l'IVA a les comunitats autònomes. Serra ha enviat un missatge directe a la presidenta del Govern, Marga Prohens: "Mallorca no pot acceptar que el Govern posi l’estratègia de Feijóo a la península per davant dels interessos dels mallorquins. No governam per quedar bé amb Madrid, sinó per defensar la nostra gent".
Exemples de la degradació del benestar. Per Mallorca assenyala que el rebuig o el bloqueig d'aquests recursos per motius partidistes té conseqüències reals i doloroses. Serra ha denunciat la situació extrema que viuen els centres públics i hospitals: "Mentre el PP fa càlculs electorals pensant en les pròximes eleccions, els alumnes del CEIP Aina Moll han de fer classe amb abric i bufanda perquè estan a menys de deu graus.
És aquesta la Mallorca que vol Prohens? Una Mallorca on s'anul·len cirurgies a Son Espases per falta de llits i recursos cada pic de grip que patim?".
Segons Serra, l'actual sistema està rebaixant l'estat del benestar de les Illes fins a situar-les a la cua de les regions europees, una situació que qualifica de "límit i insostenible".
Pragmatisme davant la desconfiança amb el PSOE. Tot i que Serra ha reiterat la "manca de confiança històrica" cap al PSOE per la seva llarga llista de promeses incomplertes amb les Balears, ha demanat altura de mires. "Som vigilants i sabem que el PSOE ens ha oblidat massa vegades, però si ara hi ha un nou finançament possible que beneficia els mallorquins, s'ha de dir que sí. Sense excuses".
La formació insisteix que, malgrat que el model no sigui el perfecte, la urgència social ha de passar per davant de qualsevol tacticisme. No podem perdre ni un euro més per interessos polítics aliens a la nostra terra".


- Programa Fiestas de Primavera de Manacor 5 de junio: Quintada, Minifoc, Es Jai de sa Barraqueta, conciertos de Damià Timoner, Montenegro, Umbert, Pèl de Gall, DJ Jara. Graduación Universitat Oberta
- Aprobación inicial de la nueva propuesta de Modificación 22 del PGOU de Inca, consistente en la reordenación de una manzana situada entre las c/Joan Miró, Chopin, Sor Clara Andreu y avenida de Lluc
- Se desestima la solicitud de autorización de la instalación fotovoltaica de 5.468,4 kWp y 4.620 kWn, situada en el polígono 31, parcela 697, de Felanitx, se archiva el expediente
- Ha fallecido a la edad de 97 años Sebastián Pascual Pascual “De Sa Coma”, una gran persona. Mañana 4 de junio se le despide en el Tanatorio Parc del Auba de Manacor de 10:00 horas a 13:00h, y a las 19:45 funeral en els Dolors
- El miedo de los padres ya no está en la calle: el acoso escolar, el ciberacoso y las estafas son sus principales preocupaciones
- El PP de Manacor exige la retirada inmediata de las algas acumuladas en la playa de s'Illot. "No se puede permitir que para hacer ideología se perjudique a los vecinos que quieren disfrutarla"
- Manacor: El Reconeixement de Mèrits 2026 homenatjarà els 30 anys de Joves de Mallorca per la Llengua amb un gran espectacle musica, el pròxim dijous dia 11 de juny
- El Castillo de Alaró inicia una nueva etapa con la nueva concesión del servicio de hospedería
- El Ayuntamiento de Inca aprueba los días festivos del año 2027. El próximo año serán fiesta el 30 de julio, día de San Abdon y San Senén; y el 19 de noviembre, al día siguiente del Dijous Bo
- El Hospital de Manacor pone en marcha un sistema de taquillas inteligentes para la dispensación de medicación a pacientes externos. Tecnología segura y telefarmacia para mejorar la experiencia urgente













































