
cpermallorca 18/03/2026 - 18:09:46 | ![]() ![]() |

COALICIÓ PER MALLORCA IMPULSA ACCION POLÍTICA CONJUNTA AMB COALICIÓN CANARIA
La reunió al Congrés dels Diputats obre la porta a una aliança estratègica entre territoris insulars per defensar Mallorca
Avui, una representació de Coalició PER MALLORCA s’ha reunit a Madrid al Congrés dels Diputats amb Coalición Canaria per iniciar una línia estable de treball i col·laboració política sobre qüestions estratègiques que afecten directament Mallorca i el conjunt de les Illes Balears.
A la reunió hi han assistit, per part de Coalición Canaria, la diputada al Congrés Cristina Valido. Per part de Coalició PER MALLORCA, hi han participat els seus dos secretaris generals, Joan Lladó i Tolo Gili; el coordinador general, Joan Serra; i l’assessor de Màrqueting i Comunicació, Roger Gotarredona.
Aquesta trobada obre la porta a una aliança estratègica entre dues forces insularistes que comparteixen diagnòstic i reptes, amb l’objectiu de reforçar la defensa dels interessos dels territoris insulars a Madrid i avançar cap a solucions concretes en àmbits com l’habitatge, la pressió demogràfica, la immigració o els desequilibris derivats de la insularitat.
Cal recordar que Coalición Canaria ja ha estat soci electoral d’un dels membres de la coalició -Proposta per les Illes- a les eleccions europees, una relació que evidencia la sintonia política existent i que ara es vol traslladar també a l’àmbit estatal a través de Coalició PER MALLORCA.
Durant la reunió s’han abordat qüestions de màxima importància i s’han identificat punts de coincidència clars, especialment en la necessitat de disposar de veu pròpia al Congrés per condicionar polítiques estatals que sovint no tenen en compte la realitat insular.
El coordinador general de Coalició PER MALLORCA, Joan Serra, ha valorat molt positivament la trobada i ha destacat que “Mallorca té més coses en comú amb Canàries que amb molts territoris peninsulars, i per això és lògic avançar cap a una aliança estratègica que ens permeti defensar millor els nostres interessos”.
En aquest sentit, el portaveu ha volgut recordar que “si avui els residents de les Illes Balears gaudeixen de descomptes en el transport és gràcies a la feina i la capacitat d’influència dels diputats canaris al Congrés, que varen impulsar aquestes mesures pensant en els territoris insulars”. Continua Serra “És un exemple clar de com tenir representació pròpia i capacitat de condicionar decisions a Madrid té un impacte directe en la vida de la gent”, ha afegit.
Coalició per Mallorca considera que aquesta via de col·laboració amb Coalición Canaria pot esdevenir una eina clau per avançar en reivindicacions compartides com un millor finançament, mesures efectives per garantir l’accés a l’habitatge i polítiques adaptades a la realitat demogràfica i territorial de les illes.
Joan Serra expressa “Vull agrair sincerament a la diputada Cristina Valido la seva predisposició a col·laborar i a treballar conjuntament amb Coalició PER MALLORCA. Avui hem fet una primera passa important que obre la porta a una aliança estratègica amb un aliat natural com Coalición Canaria. Si avui a les Illes Balears tenim drets com el descompte de resident és, en gran part, gràcies a la força política dels diputats canaris. Aquest és el camí: tenir veu, tenir aliances i tenir capacitat d’influència per defensar Mallorca allà on es prenen les decisions.”


- IB Activa reivindica el papel del turismo activo profesional en la protección de las cuevas de Mallorca
- Esquerra Unida critica l’ús partidista dels batles i batlesses dels consistòris del PP per promoure una protesta política de dretes
- Todo a punto para la 45ª edición de la Pujada a Lluc a peu de la Part Forana
- El próximo sábado 5 de septiembre a las 22:30 horas se vuelve a emitir en IB3-TV las semifinales del programa musical “LALALA” donde la manacorina Montse Roig Bou destacó con sobresaliente
- El 12 de septiembre del año 1276 simboliza un hito histórico de gran importancia, un avance considerable en los derechos y libertades del pueblo de Mallorca. Empieza entonces el reinado de Jaume II
- Fiesta Aniversario 30 años de Al.lots de Llevant, una colla castellera que tiene sus raíces en Manacor, plaza de les Perleres. Sábado día 19 de septiembre a partir de las 18:30 horas
- L’Ajuntament de Manacor ha presentat la nova programació d’activitats dirigida a les persones majors del municipi per al curs 2026-2027, arriba enguany amb 23 activitats, 48 classes i 984 places disponibles
- Inca torna a omplir els carrers amb una nova edició de «Setembre, cultura al carrer», tot el mes una programació gratuïta de cinema, teatre, circ i música a diferents places i espais públics del municipi
- Artà: Información pública relativa al Proyecto básico de explanada de escuela de vela en el contradique del Club Náutico Colonia de Sant Pere, plazo de 20 días hábiles para alegaciones
- Ayer lunes día 31 de agosto se celebró en S'Illot el amanecer de Sant Ramón Nonat. Un grupo de personas residentes y siguiendo la tradición llegaron a la playa antes de salir el sol y se dieron un baño











































