
pimeco.com 10/02/2026 - 19:52:05 | ![]() ![]() |

PIMECO TRASLLADA AL CONSELL DE MALLORCA LA PREOCUPACIÓ DEL COMERÇ PER LA FORTA CAIGUDA DEL TURISME DE CREUERS AQUEST HIVERN
Representants de PIMECO i la guia turística, Álex Fraile, han mantengut avui matí una reunió amb el conseller de Turisme del Consell de Mallorca, Guillem Ginard, i amb la directora insular de Turisme, Clara del Moral, en la qual s'ha traslladat la creixent preocupació del comerç de Mallorca davant la significativa davallada del turisme de creuers durant els mesos d’hivern.
La presidenta de PIMECO, Carolina Domingo, ha exposat que les dades registrades aquest hivern són especialment alarmants. El nombre de creueristes ha caigut un 34% al novembre i fins a un 64 % al desembre, un descens molt superior a la prevista i amb un impacte directe en el comerç, el transport, les excursions, els guies i nombrosos sectors vinculats a l’activitat turística.
Els representants del comerç han traslladat la seva preocupació pel fet que algunes navilieres estiguin deixant d’apostar per Palma com a port d’escala, especialment en temporada baixa, fet que està afectant greument l’activitat econòmica en mesos clau per a la desestacionalització.
PIMECO subratlla que Mallorca necessita turisme i que el de creuers és existencial, especialment a l’hivern, ja que la seva absència provoca el tancament de comerços i la pèrdua d’activitat econòmica.
Durant la reunió s'ha remarcat que el Consell de Mallorca té molt a dir en el marc del Memoràndum d’Entesa (MoU) firmat entre el Govern Balear i les navilieres l'any 2022, ja que actualment el debat s'està centrant exclusivament en un port de l'illa, quan és el mateix Consell qui té les competències en matèria de turisme a Mallorca. Des de PIMECO se sol·licita expressament que el MoU es mantingui tal com està, sense noves reduccions de passatgers setmanals ni d’escales.
PIMECO ha informat de la reunió mantinguda divendres passat amb el president de l’Autoritat Portuària de les Balears (APB), en la qual es va traslladar que les reserves de creuers per a 2026 són inferiors a les de 2025 i que, a més, els vaixells que tenen previst fer escala són de menor capacitat de passatgers, fet que reforça la preocupació del sector.
Des de PIMECO es demana a les administracions que tenguin en compte aquestes dades i que actuïn amb responsabilitat, equilibri i visió econòmica, recordant que per a milers de famílies i petites empreses de Mallorca el turisme de creuers no és un debat ideològic, sinó una qüestió de supervivència econòmica. No es pot deixar ningú enrere.


- Ha fallecido a la edad de 97 años Sebastián Pascual Pascual “De Sa Coma”, una gran persona. Mañana 4 de junio se le despide en el Tanatorio Parc del Auba de Manacor de 10:00 horas a 13:00h, y a las 19:45 funeral en els Dolors
- El miedo de los padres ya no está en la calle: el acoso escolar, el ciberacoso y las estafas son sus principales preocupaciones
- El PP de Manacor exige la retirada inmediata de las algas acumuladas en la playa de s'Illot. "No se puede permitir que para hacer ideología se perjudique a los vecinos que quieren disfrutarla"
- Manacor: El Reconeixement de Mèrits 2026 homenatjarà els 30 anys de Joves de Mallorca per la Llengua amb un gran espectacle musica, el pròxim dijous dia 11 de juny
- El Castillo de Alaró inicia una nueva etapa con la nueva concesión del servicio de hospedería
- El Ayuntamiento de Inca aprueba los días festivos del año 2027. El próximo año serán fiesta el 30 de julio, día de San Abdon y San Senén; y el 19 de noviembre, al día siguiente del Dijous Bo
- El Hospital de Manacor pone en marcha un sistema de taquillas inteligentes para la dispensación de medicación a pacientes externos. Tecnología segura y telefarmacia para mejorar la experiencia urgente
- Siguen los actos de las Fiestas de Primavera de Manacor: Mostra de Teatre, Trobaba Gent Gran, Tapas, Música, Poesía, Danza y Baile, Maridaje, Velada de Glosas
- La Policia Local de Felanitx identifica i sanciona dos joves de 18 anys pels danys causats al mobiliari urbà de la fira de Maig. Les càmeres de seguretat públiques ha estat clau, 700 euros
- Ana Ivanovic acompañará a Rafa Nadal en la graduación de la décima promoción de la Rafa Nadal Academy













































