
el-pi.com 19/08/2025 - 11:11:50 | ![]() ![]() |
El Pi reclama seguretat jurídica real i incentius per posar en lloguer milers d'habitatges buits a les Illes
Davant la situació límit del mercat de lloguer i les noticies sorgides els darrers dies —amb menys del 5% d'immobiliàries operant en lloguer per manca d’oferta i burocràcia feixuga— El Pi – Proposta per les Illes exigeix al Govern balear i a l’Estat mesures immediates perquè els habitatges buits surtin al mercat, amb garanties, i que siguin pels ja residents.
A les Illes no falla la demanda, falla la seguretat jurídica. Hi ha milers d’habitatges buits que no surten al lloguer perquè els propietaris no se senten protegits(segons dades del INE hi ha prop de 105.000 habitatges buits). Des de El Pi pensam que la primera passa ha de ser posar ordre i confiança, és més ràpid i més eficient que prometre més ciment.
En declaracions de Tolo Gili, president d’El Pi:
Les mesures han d’anar destinades a generar opcions als residents històrics, i no a l’arribada de nous residents. Hem de priortizar els drets de les famílies que viuen a Mallorca, amb 105.000 habitatges tancats, el problema no és que no hi hagi cases, sinó que els propietaris tenen por.Amb lleis clares, desallotjaments àgils i garanties públiques, molts d’aquests pisos sortiran al mercat, augmentarà l’oferta i baixarà la pressió sobre els preus sense haver d’ocupar més territori.
Per això, des de El Pi, reclamam al Govern Balear i al Govern de l'Estat quatre mesures clares i que poden ser molt ràpides en la seva implementació:
1. Desallotjament exprés i garantit davant ocupacions il·legals, amb terminis màximsde 48 hores i tràmit preferent als jutjats.
2. Fons balear de garantia del lloguer (cobertura d’impagaments i desperfectes) per a propietaris que destinin l’habitatge a lloguer de llarga durada per a residents amb més de 15 anys de residència històrica.
3. Incentius fiscals (IBI i IRPF) a qui activi habitatges buits amb contractes de 5–7 anys per a residents amb més de 15 anys de residència històrica.
4. Avaluació realista dels programes vigents: el “lloguer segur” ha incorporat xifres irrisòries d’habitatge; cal redissenyar-lo amb garanties suficients perquè el propietaris hi confiïn.


- El Voleibol Manacor de Superliga cede en el tie-break ante Leganés, 3-2 tras un partido muy igualado y de máxima exigencia, Los mallorquines se adelantaron en los 2 primeros sets
- El Consell de Mallorca y el Obispado de Mallorca restauran el coro de la iglesia de Alaró
- APANIB califica de "constructiva" la reunión con el Conseller Lafuente y pide diálogo y cambios urgentes para garantizar el futuro del chárter náutico en Baleares
- Movilización del sector pesquero balear contra las obligaciones vinculadas al Diario Electrónico de Abordo (DEA), consideran inasumibles para la realidad de la flota costera mediterránea
- Mallorca despliega en FITUR 2026 una agenda estratégica basada en la inteligencia turística, la gobernanza de datos y el binomio Turismo y Cultura, estreno de Guillem Ginard
- Carta al director: “Los baches de la c/Joan Mascaró de Manacor son los campeones del mal mantenimiento y una deficiente gestión, un poco de respeto a los ciudadanos”
- Agreden al empresario hotelero de Manacor Gaspar Forteza “Parín” cuando estaba de fiestas de Sant Antoni con unos amigos en Can Lliro, le dieron 2 puñetazos, uno en cada lado del rostro
- La realitat del nostre alberg a Manacor: balanç de 2025 i el repte de la llista d’espera. Són 54 persones que necessiten accedir i que, per manca de places disponibles, encara no han pogut rebre l'atenció
- Sineu: Desde hoy sábado 17 de enero hay 10 días naturales para presentarse al Premio Literario Gabriel Florit, el 1º dotado con 1.000 € y la publicación de la obra, es de poesía
- Resultados del Concurso de Foguerons de Sant Antoni de Manacor: 1) C/ Aigua, 2) Ous de somera, 3) Sant Vicenc De Paul, 4) Es dimonio en pel, 5) Amics des mallorqui, 6) C/ Baix d’es cos- C/ Eloi, 7) Bar el Porron














































